Co je otázka #1, pokud plánujete Vaše brandingové fotografování?


Zarezervovali jste si brandingové fotografování a teď jste celí nadšení (případně nervózní) co bude? Začali jste plánovat co na sebe, v jakém prostředí se chcete fotit, dělat si možná různé moadboardy s nápady … tak tady se zastavte!

Potřebujete jít o krok nebo dva nazpátek. Nejdůležitější, co v tento moment musíte vymyslet, je úplně něco jiného. Hlavní otázka je – k čemu budete Vaše fotografie potřebovat a jak je použijete? Přesně toto je třeba si zodpovědět tady, v procesu plánování. Po fotografování je na tyto otázky moc pozdě. Moment, kdy musíte udělat detailní plán, je právě před fotografováním.

Chápete asi, že odpověď typu: „na moje webovky“ nebo „na sociální sítě“ není dostatečná. Proč? Každý způsob využití vyžaduje totiž jinak koncipovaný snímek. Co si pod tím představit? Třeba toto: fotografie na výšku nebo na šířku, výřez obličeje s rameny, horní část těla nebo celopostava, postava umístěná na střed nebo jen v jedné části snímku a druhá část volná pro text atd. A právě pro každý účel potřebujete zacílit jinak, aby výsledný efekt Vašich fotografií byl maximální.

O jakých typech snímků se tady teda například bavíme?

Medailonek / Profilovka / Portrét
Jde o snímek focený na výšku. Pokud možno, mějte na něm oční kontakt. Když na mě z malého kolečka / čtverečku cílí například u konference nebo workshopu jednotliví speakeři a místo na mě koukají někam do dáli, jejich tah na branku je rázem menší. Pokud ale jejich oči směřují přímo na mě coby příjemce informace, jiskra tam přeběhne o poznání jednodušeji. A znáte to, že chemie funguje až na prvním místě. Takový snímek doplní výborně Váš web, sociální síť a poslouží i jako profilová fotografie

Call – to – action snímky
I přesto, že focení je o Vás a Vy jste jeho středobod, na takovýchto fotografiích nejste Vy v jejím středu umístěni – právě proto, aby bylo možné takzvaně negativní místo snímku využít k dalšímu textu. Text tak můžete umístit většinou na její polovinu nebo až dvě třetiny, nepřekrývá na fotografii nic podstatného. Takovéto snímky bývají hodně účinné a většinou je využijete na sítě, případně na webové stránky.

„Záhlaví“
Jedná se takovou „tu úzkou nudli“, kterou využijete na sociální sítě Linkedin i Facebook nebo třeba i na Váš web do horní části záhlaví. Takový snímek musí být vytvořený na šířku. Ořezávat fotografii na výšku do tohoto formátu je prostě nežádoucí – vyústí v nevhodnou kompozici včetně technicky nevhodného rozlišení a rozpixelovaného obrázku. Celkově jsou fotografie orientované na šířku lepší – je možné z nich následně oříznout více variant (portrét, čtverec).

Obdobná diskuse byste měla být součástí Vašeho plánování s fotografem, kterého jste si pro nafocení Vašich profesních nebo brandingových fotografií vybrali. Já tyto otázky s klienty probírám záhy, co se na spolupráci domluvíme. Je obvyklé, že klienti je rozmyšlené nemají. Až do tohoto bodu je to vpořádku.

A v tento moment je potřeba se zamyslet a mlhu díky systematickému přívalu myšlenek začít rozpouštět. Ostatně, podstupovat stres, že to nafotíte a uvidíte, jestli něco vyjde, co byste si mohli dát tam a tam, bych Vám nedoporučila.

Uvědomte si, že vkládáte do této akce spoustu energie plus financí a tak jako u jiných služeb nebo výrobků potřebujete mít rozumnou kontrolu nad tím, jaký bude výsledek a že jej použijete přesně tam, kde potřebujete.

Poslední tip – zkuste se s fotografem domluvit, aby Vaše výsledné snímky pojmenoval přímo tak, aby vrámci SEO pracovaly ve Váš prospěch podle jejich obsahu a umístění na Vašich stránkách.

Napadá Vás nějaký AHA moment, který jste v souvislosti s takovým focením měli a o který byste se chtěli podělit?

A pokud máte zájem o sadu profesních fotografií, které budou Vaše podnikání nebo profesní stránku podporovat a ještě jste se neodhodlali žádného fotografa oslovit, neváhejte se mi ozvat. I kdyby jste se chtěli v tento moment třeba jen poradit – jsem tu pro Vás (foto@lenkakrobova.cz).


POJĎME SPOLU
DO TOHO
napište mi:
foto@lenkakrobova.cz